operare remote

Cum lucram de la distanta in perioada de izolare

Ne aflam in plina perioada de izolare datorate pandemiei COVID-19 si avem de rezolvat probleme, de scos rapoarte, sau trebuie sa efectuam alte operatiuni stringente. Dar cum putem realiza toate aceste operatiuni fara sa parasim domiciliul sau locul de izolare? Echipa noastra va propune doua metode practice in ele ce urmeaza.

OPERAREA REMOTE

Putem comanda computerul de la birou de la distanta, printr-un alt computer personal. O simpla cautare pe internet si veti gasi imediat programele necesare pentru remote control (nu vreau sa fac reclama).

  • avantaje: nu necesita instalari de programe sofisticate, erp-uri sau alte programe pe care lucrati zilnic. Practic e ca si cum aveti in fata computerul de la birou. Se instaleaza doar aplicatia de remote.
  • dezavantaje: necesita cel putin o deplasare la birou pentru a instala programul de remote control si pentru a-l configura. Alt dezavantaj este lipsa perifericelor. Nu mai aveti imprimanta, scanerul sau alte dispozitive necesare la indemana. Un alt aspect de luat in calcul este o buna conexiune la internet in ambele puncte (acasa si la birou). Cu toate acestea, este cea mai utilizata forma de lucru la distanta.

INSTALAREA PROGRAMELOR PE COMPUTERUL PERSONAL

Aceasta metoda implica verificarea programelor necesare activitatii dvs. si instalarea acestora in computerul personal.

  • avantaje: aveti totul pe computerul din fata dvs. si puteti folosi perifericele de acasa. Nu mai depindeti atat de mult de conexiunea la internet (in afara cazului in care anumite soft-uri o necesita).
  • dezavantaje: Necesita de cele mai multe ori cunostinte temeinice de operare si sau hardware. Aveti nevoie de licente pentru instalarea programelor, configurari ale programelor precum si configurari ale retelei de la birou. Daca nu se folosesc programe sofisticate si activitatea dvs. se rezuma la mailing si editare office, este cea mai usoara modalitate de a lucra de acasa.

CE RISCURI AVEM?

Discutam in primul rand despre politica de lucru implementata la birou. Exista situatii in care nu se permite accesul “de afara” pentru anumite soft-uri sau nu se pot utiliza licente pentru instalarea acestora. Din pacate in astfel de cazuri nu prea exista solutii si este necesara deplasarea la birou.

In cazul in care totusi reusim sa obtinem aprobarile, aplicatiile si echipamentele necesare, putem incepe activitatea de la distanta. Trebuie sa stim in primul rand ca suntem expusi la atacuri si infestari cu virusi, troiani, programe malware/adware si alti “daunatori” intr-o alta masura decat in cadrul companiei. De obicei, companiile beneficiaza de protectie sporita datorita echipamentelor performante si a personalului calificat care au ca sarcina acest lucru. Deseori furtul sau manipularea informatiei a fost posibila in cazul in care parasim protectia retelei de la birou.

O mare atentie trebuie sa acordam si datelor prelucrate, in special salvarii acestor date. Exista riscul pierderii acestor informatii, dublarii sau suprascrierii accidentale atunci cand lucram in mai multe locatii si procesam aceleasi date.

SFATURI

  • Folositi solutii antivirus/antispyware recomandate.
  • Evitati accesarea datelor sensibile daca este posibil.
  • Realizati salvari de siguranta cat mai des.
  • Evitati utilizarea echipamentelor pe care operati (temporar) in alte destinatii personale (retele de socializare, jocuri, descarcari, etc.)
  • Utilizati echipamente de tip FIREWALL si acordati o mare atentie configurarii acestora.
  • Nu divulgati informatii tertilor, nu va lasati conturile active in alte computere, pagini in care v-ati logat, etc.

Daca acest articol a fost util si aveti nevoie de informatii suplimentare, va rugam sa ne contactati accesand pagina de CONTACT.